Barcelona | Dag 2

Vandaag is onze eerste volle dag in Barcelona. Nadat we gisteren wat gezeur hadden met de kamer en hier toch wel wat tijd aan kwijt waren, konden we uiteindelijk pas rond half 4 de stad in. Het ontbijt in het hotel is prima en ondertussen besluiten we dat we straks naar Parc Güell gaan.

Parc Güell

Omdat we lazen op de website dat de uitgang bij Vallcarca tijdelijk geen optie was besloten we met de bus te gaan. Wanneer je kiest op bij Lesseps uit te stappen moet je nog best een eindje omhoog lopen en daar hadden le boyfriend en ik geen zin in. En dus namen we de bus 24 vanaf Placa Catalunya. Mocht je dit overwegen, houd er dan rekening mee dat de busrit naar Parc Güell 40! minuten duurt. Hadden wij namelijk even geen rekening mee gehouden en toen viel het iets tegen.
Aangekomen bij Parc Güell stapten we uit bij het gratis toegankelijke deel, genoten van het uitzicht en struinden door Parc Güell. We hadden op voorhand geen kaarten gekocht voor het betaalde deel en het was best wel druk. Ik had het al eens gezien, le boyfriend niet en die vond het ook wel prima. Mocht je dit wel willen; reserveer! En kijk goed op de website of er iets niet toegankelijk is. Bij ons was vrijwel het gehele terras (met die mooie banken) niet toegankelijk.

Sagrada Familia

Omdat we toch op de Gaudi tour waren besloten we vervolgens naar de Sagrada Familia te gaan. Ook hier hadden we (ik) geen kaarten voor gekocht en daar baalde ik stiekem wel van. Het was wel mijn plan om deze keer ook eens binnen te kijken. In Nederland had ik het onwijs druk en ik hoopte op een korte wachtrij. IJdele hoop dus. We bekeken het prachtige bouwwerk vanaf de buitenkant, genoten in het parkje aan de overkant van de zon en vermaakten ons uiteindelijk alsnog prima.

Lunchen in Barceloneta

Na de Sagrada Familia gingen we richting het strand. We namen de metro en stapten uit bij Barceloneta, schoten daar uiteindelijk een zijstraatje in en concludeerden dat het al best laat was. Tijd om een menu del dia te scoren! Uiteindelijk vonden we een restaurantje welke er leuk uit zag, een prima menu del dia aanbood en daar ook nog eens een lage prijs voor vroeg. Enige nadeel; we moesten nog 40 minuten wachten op een tafeltje. Ongeveer dan. En het was al 10 voor 3. Le boyfriend en ik besloten dat dit hem dan niet ging worden en schoten de eerste de beste hamburgertent in; Bro. Hier bestelden we een gepofte aardappel met creme fraiche, ui en spek welke we deelden. Ook aten we allebei een cheeseburger en deze was prima. We betaalden €19,50 (incl. twee drankjes) en struinden vervolgens vrolijk verder door Barceloneta. We kwamen uit bij het strand, genoten van de zon en dronken vervolgens koffie welke we haalde bij Vioko en dronken op een bankje in de zon. Met uitzicht op de straatverkopers en de boten.

Heerlijk slenteren naar het hotel

Na de koffie slenterden we langs de boten terug naar het standbeeld van Columbus. Omdat we de drukke Ramblas wilden vermijden kozen we er voor paralel aan deze te lopen en hielden rechts aan. We bekeken de kleine straatjes, cafeetjes en voornamelijk toeristen. Uiteindelijk kwamen we uit op Placa Reial waar we nog even genoten van de omgeving en uiteindelijk weer terug kwamen bij het hotel. Daar zochten we een restaurant voor het eten, namen even een douche en gingen de straat weer op.

Uiteindelijk aten we bij een Amerikaans achtig restaurant op Passeig de Colon waarvan ik de naam vergeten ben. Het eten was prima, niet bijzonder en ook niet schreeuwend duur. Mocht je er echt in geïnteresseerd zijn dan zal ik de naam voor je opzoeken. Na het eten liepen we via de Gotische wijk terug naar ons hotel.

Morgen op de planning?

De weersvoorspelling ziet er niet top uit en daarom weten we nog niet precies wat we gaan doen. Misschien gaan we Parc de la Ciutadella bekijken, misschien gaan we (als het weer het toelaat) nog terug naar de Bunkers del Carmel. Wel weten we zeker dat we morgenavond in Camp Nou zitten!