Barcelona | Dag 1

Richting het vliegveld

De wekker ging vanmorgen om 6 uur en dat was toch wel een beetje vroeg. Uiteindelijk vertrokken we om 06.45 richting Schiphol. Iets te laat maar goed te doen. De A4 werkte een beetje tegen en wat gezucht en gesteun later parkeerden we de auto op P3. De bus bracht ons in vijf minuutjes op de luchthaven en gelukkig was daar nog tijd voor koffie! De vlucht was oké, een beetje turbulentie maar verder prima.

Naar het centrum en het hotel

We namen de metro naar het centrum, pakten de trein een klein stukje en stapten toen weer over op de metro. Uiteindelijk liepen we de laatste paar meters naar het hotel.
Daar aangekomen bleek de kamer een stuk kleiner te zijn als aangegeven op internet. Le boyfriend naar de receptie om dit te checken en vervolgens werd een alternatief geboden. We raapten onze spullen bij elkaar en zette koers naar de nieuwe kamer, waar zojuist 2 andere mensen voor de deur stonden. Das pech, kamer weg. We sleepten nog wat heen en weer met koffers en kregen de juiste kamer. Uiteindelijk is het prima opgelost en kostte het ons alleen wat tijd.

Slenteren door de stad

Rond een uur of drie verlieten we het hotel en zetten we koers richting de Ramblas. We slapen in een hotel áchter deze straat en dat is dichtbij genoeg. We slenterden wat rond, eindigden uiteindelijk bij Maremagnum en genoten hier van het zonnetje. Uiteindelijk liepen we langs het water de Gotische wijk in waar we de kathedraal aan de buitenkant bekeken. Door de smalle straatjes kwamen we met een omweg uit bij de Mercat de Boceria, aanrader! We kochten serranoham en wat drinken en aten dit op Place de Catalunya op. Uiteindelijk liepen we op het gemakje terug naar het hotel om even op te frissen voordat we zouden gaan eten.

Italiaans bij La Pala Boqueria

Dit kleine Italiaanse eettentje vind je in een zijstraat van de Ramblas, in carrer de l’hopital. Het is een klein eettentje met een stoel of 10. Je bestelt je eten aan de balie, ziet hoe de pizza in stukken geknipt wordt en krijgt het vervolgens op een plankje geserveerd. Het assortiment van pizza’s wisselt, de lasagne blijft hetzelfde. De smaak is meer dan prima en als je geluk hebt kun je naar buiten kijken. Le boyfriend koos drie verschillende punten pizza, ik at lasagne met een klein stukje pizza, we dronken er allebei limonade bij en rekenden €18,70 af. Prima prijsje voor zo’n maaltijd.

Fonta Magica

Onder het eten besloten we de show vanavond te gaan bekijken. We namen metrolijn L3 naar Espanya en liepen zo naar de Font Magica. De show is prima te bekijken vanaf ieder punt maar wij kozen voor de trappen. Je hebt vanaf hier ook nog prachtig zicht op Tibidabo. Het spektakel was leuk om te zien en erg druk ook. Na 35 minuten hielden le boyfriend en ik het voor gezien. Mocht je de show willen bezoeken raad ik je aan de website te checken voor de tijden én kom op tijd als je wil zitten. Wij waren er een half uur van tevoren en vonden met moeite een plaatsje.

Metro afgesloten

In het metrostation bleek dat deze afgesloten was. Dit stond nergens vermeld en was wel een beetje vreemd. Toen we bijna bij de juiste halte waren hoorden we dat we naar buiten moesten en dan hebben we maar zo snel mogelijk gedaan. We kochten wat water bij een supermarkt om de hoek en deden navraag. Helaas wist de medewerker er ook niets over te vertellen; misschien een storing of andere problemen. De volgende metrohalte was zo’n 10 minuten lopen en het hotel was er 21. Uiteindelijk zijn we gaan lopen door de Spaanse straatjes en kwamen we redelijk moe bij het hotel aan.

Morgen op de planning?
Weten we nog niet. Ik wil graag nog eens terug naar de Bunkers maar ook naar Parc Guell. Misschien wel naar het kasteel bij de Montjuic. We zien wel wat de dag ons brengt.