Barcelona bucket list

Inmiddels ben ik aan het aftellen voor mijn tripje naar Barcelona en zoek ik ook naar dingen die ik altijd al heb willen doen en nog nooit heb gedaan. Vorig jaar showde ik le boyfriend de stad waar ik al jaren zo gek op was en gelukkig deelde hij die mening. Het nadeel van een stad bezoeken die je al een aantal keren hebt gezien is dat je goed moet zoeken naar dingen die je nog nooit hebt gezien of gedaan. En daarom maakte ik mijn Barcelona bucket list. 


1. De show van Fontana Magica bekijken
Iedere keer neem ik mezelf dit voor en vergeet ik het ook weer. Of ik heb de pech dat ik er niet ben op de dagen dat de show is. Dit jaar is dat wel zo en nu wil ik het eindelijk eens met eigen ogen zien. 

2. Genieten van het uitzicht vanaf Bunkers del Carmel
Vorig jaar ontdekte ik dit nog niet zo toeristische uitkijkpunt en ik genoot er met volle teugen van. Le boyfriend en ik hebben denk ik een uur in het zonnetje over de stad zitten staren en besloten uiteindelijk maar terug te gaan omdat we die dag nog meer wilden doen dan alleen maar dit. Het staat in ieder geval vast dat we dit jaar met de bus gaan. Wat een eind lopen was dat.. 

3. Tapas eten in el Raval
Want daar is ons hotel en deze buurt ken ik niet zo goed. Ik heb hier zéker nog nooit tapas gegeten en dat wil ik wel doen. Tussen de Spanjaarden. Prikkertjes afgeven en betalen maar. Fantastisch. 

4. De Sagrada Familia van binnen bekijken
Heb ik ook nog nooit gedaan. Van de buitenkant heb ik de Sagrada Familia al meerdere malen bewonderd en ik vind hem prachtig. Het allerleukste moment was die ene keer dat ik hem niet kon zien en dacht dat ik verkeerd was uitgestapt. Bleek de Sagrada Familia gewoon achter me te staan. 

5. Parc Güell bezoeken met le boyfriend
Vorig jaar hebben we dit niet gedaan omdat we 1. te weinig tijd hadden, 2. geen zin hadden om zo ver te lopen en 3. we het ook best prijzig vonden. Maar Parc Güell hoort er nou eenmaal bij als je in Barcelona bent en vroeger, toen het nog gratis toegankelijk was, vond ik het fantastisch. 

6. Verdwalen in Barrio Gótico en het allerbeste menu del dia scoren
Gewoon omdat ik Barrio Gótico een fantastische wijk vind en ik hier nog nooit geluncht heb. Ik ben een grote fan van de menu del dia's en waarom deze twee dan niet combineren?

7. Een voetbalwedstrijd van FC Barcelona bijwonen
Misschien hoort dit niet op de bucket list omdat ik de kaarten al gekocht heb én we dit ook al eerder hebben gedaan. Maar we vinden het allebei fantastisch en daarom zet ik het gewoon lekker op de bucket list.

8. Het Olympisch dorp bezoeken
Heb ik nog nooit gedaan. Reden genoeg.

9. Lunch scoren bij de Mercat de la Boqueria
En niet alleen omdat het er zo leuk uitziet. Het is ook nog eens betaalbaar. Alleen nog een leuke plaats zoeken om het op te eten en het is fantastisch.

Er zullen vast nog veel meer dingen in Barcelona zijn die ik graag wil doen en waar ik gedurende de weken van voorbereiding nog achter zal komen. Deze bucketlist zal geüpdatet worden en uiteindelijk een hele fijne bucketlist worden die we hopelijk helemaal kunnen afvinken na ons reisje. En zo niet? Dan gaan we volgend jaar weer lekker terug.

Reacties

Populaire posts