Vooruitblikken op 2018

2017 Is definitief afgesloten en 2018 is begonnen. Het moment om misschien vooruit te kijken en voorspellingen te doen is daarom ook aangebroken. Wat voor reisjes zal ik maken dit jaar? En hoe zullen deze reisjes zijn?

Zoals al eerder genoemd vlieg ik dit jaar sowieso naar Praag en naar Barcelona. Staat er nog meer op de planning? Dat antwoord is ja. De vraag is en blijft alleen; wat staat er dan op de planning?



Amerika?
Hopelijk ben ik eind juli in het bezit van mijn diploma en dan kan het 'echte leven' beginnen. Le boyfriend en ik willen heel graag Amerika ontdekken maar ik denk niet dat we dat dit jaar kunnen doen. Eerst moet er geld verdiend worden om vluchten, hotels en eten te kunnen betalen. Amerika zal dus een jaartje moeten wachten - misschien zelfs wel twee of meer. En dat is oké. Het is niet erg om te moeten wachten op iets wat je graag wil.
Om toch even te dromen; ik wil heel graag New York zien en de voorkeur van le boyfriend ligt bij de zuidkust. Hoe we dat klaar gaan spelen, in combinatie met andere wensen, wordt misschien een puzzel maar zelfs dat is leuk om te doen.

Citytrippen
Wat er verder in het verschiet ligt voor 2018? Ik hoop een leuke citytrip naar Rome want daar ben ik - shame on me - nog nooit geweest. Behalve dat de stad me écht prachtig lijkt, ben ik ook verliefd op het Italiaanse eten en laten ze dat daar nou net in overvloed hebben. Rome is ook echt wel een stad die je ooit gezien moet hebben - althans naar mijn mening. Ik denk dat deze citytrip best haalbaar is en de kans is zeker aanwezig dat we dit zullen gaan doen dit jaar.

Behalve in Rome ben ik ook nog nooit in London geweest. En dat terwijl het maar een uurtje vliegen is. De stad lijkt me prachtig en is ook een stad die ik nog eens graag wil bezoeken. Niet lang, een paar dagen is meer dan genoeg maar ik wil het wel graag zien.

Natuurlijk wil ik nog veel meer steden zien, maar deze twee springen er uit. En laat ik ook maar een klein beetje realistisch blijven; als student is het budget gewoon nog niet zo groot. Fingers crossed dat ik snel een baan vind na mijn studie en geld mag/kan gaan verdienen.

Zomervakantie
Laten we deze ook niet vergeten. Heb ik wensen? Ja. Maar waar we heen gaan is op dit moment nog een heel groot vraagteken. Amerika is - denk we - niet haalbaar en dus moeten we op zoek naar alternatieven. Misschien wordt het een Grieks eiland, misschien een Spaans eiland en misschien wel helemaal geen eiland. Hoe dan ook; time will tell.

Dit was mijn vooruitblik op 2018. Ik hoop in december een fijne evaluatie te kunnen doen waaruit blijkt dat ik nóg meer leuke reisjes gemaakt hebt. Morgen start ons eerste tripje naar Praag en uiteraard verschijnt er een reisverslag. Tot dan!

Reacties

Populaire posts