Voorbereidingen voor Barcelona

Ik weet dat het nog 10,5 week duurt voordat ik naar de allerleukste stad op aarde mag vertrekken maar toch zijn de voorbereidingen gisteren in gang gezet. Le boyfriend en ik kochten kaartjes voor de wedstrijd Barcelona - Levante! 



En dat vind ik voornamelijk erg leuk. Mijn allereerste voetbalwedstrijd ooit zag ik in Camp Nou en tegenwoordig dwing ik le boyfriend enigszins hier met mij mee naartoe te gaan. Ik ben niet bepaald een voetbalgek en dat zal ik ook nooit worden maar de sfeer in dit stadion is - echt waar - fantastisch.

Barcelona is de enige stad waar ik let op de dagen dat de wedstrijden plaatsvinden en zorg dat ik er dan ook ben. Het is overigens ook de enige stad waar ik tickets op voorhand koop, zodat ik zeker weet dat ik goede plaatsen heb. Le boyfriend en ik kiezen vaak voor boca 140, dat is overdekt (pluspunt want zelfs in Barcelona regent het wel eens), je zit er tussen de Spanjaarden én je kunt een andere ingang pakken. Wanneer je uitstapt bij Zona Universitària kom je uit bij de juiste ingang en als je slim bent stap je hier ook weer in na de wedstrijd. Het is daar een stuk rustiger dan bij andere metrohaltes.

Nu rest ons nog het boeken van een goed hotel. Andere jaren sliepen we vaak op de Ramblas of in een zijstraat van de Ramblas en dit jaar gaan we het denk ik eens anders doen. Hebben jullie misschien nog goede tips? Dan tel ik vast verder af.


Reacties

Populaire posts