Kijkje in de portemonnee | Praag

Zoals bekend vlogen le boyfriend en ik afgelopen januari naar Praag voor een citytrip van vijf dagen. We vlogen op donderdagmorgen heen en op maandagmiddag terug. Maar wat hebben deze vijf dagen ons gekocht?

Vlucht
Ik boekte de vliegtickets in de wintersale (volgens mij, of een andere sale) bij Transavia. Hierdoor vlogen wij voor €136,- naar Praag en weer terug naar Eindhoven en we reserveerden lekker geen stoelen op voorhand. Een snelle rekensom leert dat we per persoon €68,- kwijt waren voor de vlucht. Overigens hadden we alleen handbagage bij.


Hotel
We verbleven in een hotel in Praha 8, een stukje buiten het centrum gelegen. Dit hotel was overigens echt meer dan prima! Lekker rustig, goed ontbijt en ruime kamers. Wij boekten een iets luxere kamer met een eigen zitje en kregen daar ook nog eens een balkon bij. Voor dit alles betaalden we €351,- en dit was inclusief het ontbijt. Overigens verbleven wij in Hotel Alwyn en dat is dus wel een dikke aanrader! Per persoon betaalden we €43,88 en dat was een prima prijs. Er zijn wel goedkopere kamers te boeken in dit hotel, mocht je dat overwegen.

Eten
Als je de reisverslagen hebt gelezen heb je al kunnen zien dat we onze dagen prima vulde met eten. Als we alles bij elkaar optellen komen we uit op €109,20 en daarvoor hebben we een prima maaltijd gehad 's avonds inclusief drinken, geluncht, Trdelniks gegeten en koffie gedronken (soms met taart). Nu ik dit zie staan verbaas ik me er erg over. Per persoon per dag waren we dus €10,92 kwijt aan eten (gebaseerd op vijf dagen) en waren waarschijnlijk het meeste kwijt aan de koffie op het vliegveld.


Openbaar vervoer
Op het vliegveld in Praag kochten we voor 24 CZK per persoon een kaartje naar de stad en deze kochten we ook weer om terug op het vliegveld te komen. Verder kochten we een 3-dagen kaart voor 310 CZK. Omgerekend naar Euro's kostte dit ons €14,32.


Overall 
Praag is, zoals je kunt zien, een redelijk goedkope stad. Als we alles bij elkaar optellen waren le boyfriend en ik €610,52 kwijt aan onze citytrip naar Praag. Er zijn duurdere steden op de wereld te vinden gok ik zo.

Reacties

Populaire posts