Off to Praha!


Afgelopen oktober boekte ik voor le boyfriend en mezelf een tripje naar Praag. In de winter. Een stad waar hij al eerder is geweest en ik nog nooit. Echter wist hij er niet zo veel meer van - iets met bier en zo - dus eigenlijk staan we quitte.

Praag trok mij, als ik heel eerlijk ben, totaal niet in eerste instantie. En ik moet bekennen dat de wintersale van Transavia wel echt de doorslaggevende factor in dit verhaal was. Nu het over vier weken zo ver is dat we daadwerkelijk naar Praag afreizen krijg ik er steeds meer zin in. Ik heb me inmiddels verdiept in de stad en moet toegeven dat het iets wegheeft van een sprookje.

We slapen in een hotel in het district 'Karlin' wat een kwartiertje van het oude centrum af is. En dit kwartiertje lijkt me meer dan prima. Er stopt een tram om de hoek en de metro is op zo'n vijf minuten lopen. Verder zitten er leuke (en goedkope, hoera!) restaurantjes in de buurt en het hotel ziet er - in ieder geval op internet - prima uit.

Op dit moment ben ik alleen nog op zoek naar een geschikte manier om van het vliegveld naar de stad te komen. Er rijdt vast wel een metro, tram of desnoods taxi naar het centrum. Hier mag ik me dus nog wel iets meer in verdiepen.

Foto van Pixabay

Heb jij misschien nog goede tips voor mij? Dingen die ik moet doen en absoluut niet mag overslaan? Laat het me alsjeblieft weten. 

Liefs, 
Lisan

Reacties

Populaire posts