Nos vamos a Barcelona

Begin december was ik helemaal klaar met de kou in Nederland (maar echt, het was die week vrij koud met gevoelstemperaturen van -2..) en boekte ik ons volgende tripje. Dit keer naar Barcelona. Alweer. Maar dat geeft helemaal niets, want Barcelona is fantastisch.


Mijn allereerste keer in Barcelona was op acht jarige leeftijd. Ik kreeg er toen helemaal niets van mee en weet alleen nog dat ik onder de indruk was van de Ramblas en de entertainers/standbeelden die daar stonden. Toen ik er in 2013 weer terug keerde was ik een stuk ouder en croste ik iedere bezienswaardigheid die te vinden was in de stad af. In 2015 bezocht ik voor de eerste keer een wedstrijd van FC Barcelona en in 2016 nam ik le boyfriend voor het eerst mee naar deze prachtige stad. 

Ik ging meer en meer van deze stad houden en gelukkig deelde le boyfriend deze mening. En daarom vliegen we begin april weer naar deze prachtige stad. Waar we kunnen verdwalen in de smalle straatjes in de Gotische wijk, de allerlekkerste tapas kunnen eten in El Raval, kunnen slenteren over de Ramblas, mogen genieten van het prachtige uitzicht bij de Bunkers en waar we weer eens gaan kijken of FC Barcelona ook deze wedstrijd (tegen Leganés) zal winnen. 

Uiteraard gaan we op zoek naar de mooiste uitzichtpunten, de leukste eettentjes, de lekkerste koffie en de minst toeristische bezienswaardigheden (dit wordt lastig). Hoe dan ook; we hebben er zin in. 



Reacties

Populaire posts