Gent

In juli zijn de Gentse feesten traditiegetrouw in de stad. Een aantal jaar geleden was ik bij de organisatie achter de Gentse feesten voor mijn opleiding en op dat moment besloot ik dat ik dit evenement zeker één keer in mijn leven zou bezoeken. Dat moment was twee jaar geleden en afgelopen juli was het zo ver.

We reden met de auto in ongeveer een uurtje naar Gent toe, parkeerden bij Flanders Expo (dit is top) en namen toen de tram (kost je een paar euro) naar het centrum. Daar uitgestapt sloegen we de hoek om en stonden we in het bruisende Gent. Het is overigens aan te raden met het openbaar vervoer naar het centrum te gaan. Dit is namelijk afgesloten voor auto's. 

De stad zelf staat vol met eettentjes, barretjes, leuke dingen om te doen en podia. Wij bezochten de Gentse feesten op de een-na-laatste avond en gingen alleen voor de muziek. Er is echter zó veel meer te doen en dit is echt aan te raden. Het straattheater is fantastisch, op de verschillende pleinen worden steeds andere acts opgevoerd en er zitten hele leuke en vermakelijke optredens tussen. Het makkelijkste is om van te voren het programma te bekijken op de website van de Gentse feesten en zo je verdere route uit te stippelen.
En het allerleukste; er is ook een wintereditie! En deze is afgelopen vrijdag (gisteren dus) van start gegaan. De Gentse winterfeesten zijn te bezoeken van 8 december tot en met 7 januari. Le boyfriend en ik bezoeken deze net na de kerst en we zijn benieuwd. Ik verheug mijzelf het meest op het reuzenrad (ik blijf een klein kind), de wafels en uiteraard de prachtige stad zelf. 

Reacties

Populaire posts